Fyra sålda Ecopiloter i fyra olika länder på en vecka!

Bläcket har knappt hunnit torka efter förvärvet av Ecopilot när flera spännande affärer signeras. På en veckas tid har det blivit klart att det kommer att installeras Ecopiloter i Danmark, Kanada, Storbritannien samt Norge.

I Danmark gör vi vår allra första Ecopilot-installation på IKEA Aalborg. I Kanada däremot så har vi vår första återkommande kund som köper Ecopilot, den här gången till ett höghus på Morris Street i Halifax. Vi har tidigare Ecopiloter i Storbritannien men första installationen i London kommer att bli på det fina Westminster College. När det kommer till Norge så gör vi vårt första projekt tillsammans med vår nya partner Entro, här sker installationen i en stor byggnad som heter Asker Panorma, en fastighet som ligger precis utanför Oslo och ägs av Oxer Eiendom.

”Fyra affärer på en vecka i fyra olika länder är självklart väldigt roligt. Vi ser stor potential i Ecopilot och vad vi på Nordomatic nu kan erbjuda våra kunder. Ecopilot levererar väldigt konkreta besparingar och klimatnytta och är en viktig del i det vi kallar Smart Buildings” säger Olov Schagerlund, VD på Nordomatic.