Från Stockholms fulaste hus till en ”Smart building”

Gamla arkitekthuset, A-huset, som under flera gånger har utsetts till Stockholm fulaste byggnad får nu en rejäl uppfräschning. Fastigheten som började byggas redan 1968 har under många år varit basen för arkitekturskolan i Stockholm. När de nu flyttar till KTH Campus så passar man på att genomföra en större renovering och modernisering.

När detta står färdigt så kommer fastigheten bland annat bestå av butiker, restauranger, bageri samt kontor. A-house, vilket har blivit namnet som fastigheten nu går under, kommer att bli arbetsplats för runt 600 personer och är ca 12 000 kvm stort. Man beskriver själva A-house som ett kreativt kluster av stiftelser, storföretag, entreprenörer, studenter, forskare, innovatörer och konstnärer.

Vi på Nordomatic är med som partner under hela samverkansentreprenaden, som har skett etappvis under flera år. En rolig utmaning att vara med och göra om Stockholms fulaste byggnad till en modern smart fastighet!