Ny stor affär i Linköping, Tinnerbäcksbadet!

Nordomatic  har tecknat avtal med Serneke Bygg om att på totalentreprenad ansvara för styr, regler och övervakning av den nya simhallen som ska byggas i Linköping, slutkund är Lejonfastigheter.

Det nya badhuset, som ska byggas vid Tinnerbäcksbadets södra strand, kommer att omfatta cirka 21 700 kvadratmeter och innehålla bland annat en stor simbassäng med tävlingsmått och plats för åskådarläktare. Det ska också finnas en undervisningsbassäng, motionsbassäng, rehab-bassäng och olika avdelningar för lek, träning och avkoppling.

Planerad byggstart av den nya simhallen är sommaren 2019 och anläggningen beräknas stå klar sommaren 2022.

”Vi är mycket glada att få vara få vara en viktig del i något som är så positivt för Linköpingsborna. Att byggnaden även ska projekteras, utföras och verifieras som miljöbyggnad går helt i linje med vår vision att leverera fler ”smart buildings” till våra kunder” säger Joakim Alsén, affärsenhetschef på Nordomatic.

Bildillustration: 3XN Architects