Nordomatic investerer i Altacogni

Nordomatic, der er en af Nordens førende systemintegratorer af Building Management Systemer, fortsætter fokuseringen på digitalisering inden for bygningsdrift.

Gennem en minoritetsinvestering i det svensk baserede Altacogni AB har Nordomatic sikret sig adgang til Altagocnis Smart Buildings-platform fra Yanzi Networks. IoT-platformen administrerer 100.000.000 datapunkter om dagen og betjener flere end 100.000 sensorer i USA, i Europa og i Asien.

”Altacognis cloudbaserede løsninger og produkter er førende, når det gælder let implementering, energioptimering og styring af bygningsdrift. Løsningerne bidrager til at forbedre indeklimaet, optimere pladsudnyttelsen, forbedre produktiviteten og spare energi. Med investeringen i Altagocni kan Nordomatic nu tilbyde endnu flere innovative løsninger til vores kunder”, siger Nordomatics koncernchef Olov Schagerlund.

Innovative PropTech-løsninger

Koncernchefen vurderer, at Altagonis platform, brugerapplikationer og udviklingsteam selv på globalt plan er blandt de førende på området, og med Nordomatics markedsposition og vækstplaner ser parterne frem til i de kommende år at kunne præsentere markedet for innovative løsninger, der er på et helt nyt niveau.

”Vi har sat en klar ambition om at ændre den måde, ejendomsejere drifter deres bygninger på. Det skal blandt andet ske ved at levere ”Proptech”-løsninger, der er mere brugervenlige og som skaber reel værdi for dem selv og deres lejere. Nordomatic er en stor partner, der leverer markedsmuligheder og operationel stabilitet og support. Sammen kan vi gøre en kæmpe forskel i markedet og for kunderne”, siger adm. direktør Mattias Danielsson fra Altacogni.

Understøtter vision om bæredygtighed

Som ny majoritetsaktionær i Nordomatic betragter Trill Impact denne investering som en stor strategisk mulighed for at fremme Nordomatics vision om at bidrage til nogle af de samfunds­mæssige udfordringer ved netop at være frontløber inden for Smart Buildings.

”Hos Trill Impact er vi meget tilfredse med at kunne bidrage til etableringen af dette strategiske partnerskab mellem Nordomatic og Altacogni, der både teknologisk, forretningsmæssige og klimamæssigt vil bidrage aktivt til øget bæredygtighed og lønsomhed”, siger Samir Kamal, Partner hos Trill Impact.

For more information, please contact:

Olov Schagerlund, CEO Nordomatic, olov.schagerlund@nordomatic.se
Mattias Danielsson, CEO Altacogni, mattias@altacogni.com